چه روندهایی باعث برنامه ریزی اصلی پردیس می شوند

0

[ad_1]

عوامل مختلفی باعث ایجاد استراتژی های جدید تفکر و برنامه ریزی در دانشگاه های دانشگاهی و دانشگاهی در سراسر کشور می شوند. روش های طراحی مشترک مشارکتی که به هویت ، سلسله مراتب موجود ساختمان ، فضای سبز ، گردش خون ، سرویس دهی و راه یابی می پردازد ، یک اساس اساسی است.

در همین حال ، تحولات در فن آوری، آموزش تعلیم و تربیت ، تعامل اجتماعی ، و سلامتی و تندرستی لنزهای انسان گرایانه را در روند بینش طولانی مدت دانشگاه قرار می دهند.

رشد هوشمند

امروز ما باید دانشگاه ها را اساساً شهرهای درون خود بدانیم ، که چالش های خاص خود را برای تعریف هویت ، تردد عابر پیاده و وسایل نقلیه ، انعطاف پذیری ، زیرساخت ها و کارایی کارآمد زمین به همراه می آورند.

در قلب فرایند برنامه ریزی اصلی ، نیاز به آمادگی برای رشد در ثبت نام و برنامه های دانشجویی و همچنین تحول طبیعی برنامه های درسی موجود وجود دارد. استراتژی های برنامه ریزی باید انعطاف پذیر باشند تا بتوانند تقاضای متغیر برای امکانات رفاهی ، گزینه های مسکن ، سیستم های حمل و نقل و امکانات دانشگاهی را که با افزایش جمعیت همراه است ، برآورده سازند.

[Related: How Data-Driven Facility Management Affects Higher Education Enrollment]

شیوه های فعلی توسعه شهری بینایی را برای ادغام انعطاف پذیری در چشم انداز دانشگاهی فراهم می آورد و انعطاف پذیری به آینده ناشناخته کمک می کند. برنامه ریزی برای ارتباط بین محل زندگی ، کار یا یادگیری افراد ، در مورد دانشگاه ها و بازآفرینی ها ، در هسته اصلی طراحی شهری استراتژیک است.

برای دانشگاه ها ، قرار دادن خدمات ورزشی ، دانشجویی و امکانات رفاهی در مسیرهای برجسته گردش خون که مجتمع های مسکونی را به مناطق دانشگاهی متصل می کند ، می تواند تجربه دانشجویان را بهبود بخشد و احساس تعلق آنها را افزایش دهد.


(دانشکده علوم و ریاضیات کارولینای شمالی. عکاسی رابرت بنسون.)

یک “خیابان آکادمیک” در دانشکده علوم و ریاضیات کارولینای شمالی (NCSSM) به عنوان ستون فقرات سازمان دهنده برای طرح جامع عمل می کند. این امکان را برای فازهای آینده دانشگاه در هر دو جهت ، با مسکونی در یکی از انتهای آن ، و برای فضاهای یادگیری داخلی و خارجی برای رشد و سازگاری فراهم می کند. “ستون فقرات” نقطه مشترک جهت گیری برای زندگی در دانشگاه را تعیین می کند.

یکی دیگر شهری مفهوم برنامه ریزی ، توسعه ترانزیت محور یا ادغام سیستم های حمل و نقل عمومی در چشم انداز برنامه ریزی ، عامل مهمی در حصول اطمینان از دسترسی آسان دانشجویان رفت و آمد و از بین بردن استفاده بیش از حد از زمین برای پارکینگ است.

استفاده مختلط

مفهوم استفاده مخلوط مدتهاست که یک عنصر اصلی در توسعه شهری است و یک الگوی معتبر برای برنامه ریزی علمی متفکرانه ارائه می دهد. به عنوان مثال می توان به افزودن a اشاره کرد برنامه سلامتی یا تناسب اندام در داخل ساختمانهای مسکونی ، یک فضای بزرگ برای استراحت به عنوان بخشی از یک ساختمان کلاس یا یک تئاتر برای یک مرکز دانشجویی برنامه ریزی می کند.

این استراتژی های مشتری را ارائه می دهد که استفاده را ارتقا می بخشد ، انعطاف پذیری را فراهم می کند ، در جامعه دعوت می کند و ساختمانهایی را ایجاد می کند که برای استفاده های مختلف و تغییر در آینده کار می کنند.

برنامه ریزی برای امکانات و فضاهای مشترک برای جلسات و همکاری در داخل و بین ساختمانها باعث افزایش استفاده و همچنین احساس تعلق دانشجویان می شود. این تاکتیک ها همچنین باعث ایجاد حس جامعه در دانشگاه می شوند.

مدرسه بولیس
(مدرسه بولیس. رابرت بنسون عکاسی.)

در مدرسه بولیس ، یک کلاس درس STEM فضاهای یادگیری و همکاری را با دسترسی عمومی به یک تئاتر نمایش ، یک کافه ، فضای خرده فروشی و یک برنامه کارآفرینی متعادل ساخته است که مشاغل محلی را درگیر می کند. قرار دادن این برنامه ها در یک جلد 2 طبقه در پشت لابی شیشه ای از کف تا سقف ساختمان با پله بزرگ آن ، هویت جدیدی کاملاً مشهود برای مدرسه ارائه می کند ، دسترسی عمومی را تشویق می کند و نقطه کانونی دانشگاه را برای رشد آینده فراهم می کند.

قابلیت پیاده روی و تحرک فردی

نقشه برداری از یک استراتژی برای چندین سطح گردش امروز شامل ایجاد تعادل در عبور و مرور عابر پیاده ، دوچرخه و سایر حالت های خودران با خودروها ، اتوبوس ها و ترافیک وسایل نقلیه سرویس است. قرار دادن فضای سبز ، مبلمان خیابانی ، ویژگی های ساختمان در سطح زمین با مقیاس انسانی ، دیوارهایی برای استراحت و اجتماعات ، و پل های اختصاصی برای عابر پیاده ، یک منطقه عابر پیاده مهمان نواز را همراه با یافتن مسیرهای پیوسته مانند تابلوهای روشن ، خطوط دید ، نشانه ها و روشنایی شکل می دهد.

استراتژی شهری دیگری که باعث افزایش تفکر در طرح جامع می شود ، ایجاد مناطق قابل شناسایی است. این محله های دانشگاه را می توان با مشخصاتی تعریف کرد که عناصر برنامه مانند دانشگاهیان ، دو و میدانی ، زندگی دانشجویی و هنر و فرهنگ را پشتیبانی می کند.

در دانشگاه ایالتی آپالاچی (ASU) ، مناطق دانشگاه اجازه می دهد توسعه آینده شامل اصول و ابتکارات اصلی دانشگاه باشد:

  • هسته دانشگاهی
  • رودخانه پیاده روی
  • مرکز کنفرانس رویدادها و خیابان های کینگ
  • منطقه نوآوری Broyhill
  • دهکده تفریحی


(پردیس ASU نقشه اصلی. رابرت بنسون عکاسی.)

عناصری که یک منطقه عابر پیاده بیمارستان را شکل می دهند ، این مناطق دانشگاه را بهم می چسباند تا یک تجربه دانشگاهی واحد ایجاد کنند. در NCSSM ، ستون فقرات دانشگاه یا “خیابان آکادمیک” – یک مسیر مشترک گردش خون برای ارتقا برخوردهای تصادفی می شود. مسیرها و مسیرها از ستون فقرات به سایر قسمت های دانشگاه منتهی می شود و دانشجویان را به م institutionsسسات همسایه و همچنین به مرکز شهر مورگانتون و فراتر از آن متصل می کند.

فضاهای سبز و اجتماعی

حفظ و شکل دادن به فضاهای بین ساختمانها یکی دیگر از جنبه های مهم برنامه ریزی امروز است. اجازه دادن به پارک های پاپ آپ ، فضای سبز و میدان ها عملکردهای مختلفی مانند کنسرت ، بازارهای فضای باز ، رویدادها ، کلاس های فضای باز و پارکینگ سرریز را در خود جای داده است. ساختمانها و فضاهای باز برای حفظ منظره و تقویت ارتباط با طبیعت کنار هم قرار گرفته اند.

[مربوط:[Related:5 نکته ای که باید هنگام تبدیل پشت بام به فضای قابل استفاده در نظر بگیرید)

چهار محوطه دانشگاه یا مشاغل مرکزی به بخشی از شبکه فضاهای برنامه ریزی شده اعم از فضای داخلی و خارجی تبدیل می شود که اهمیت روزافزون تعامل اجتماعی را در جوامع یادگیرنده بیان می کند. این فضاها به دانش آموزان این امکان را می دهد که ارتباط بهتری داشته باشند و باعث می شود که یادگیری از دیوار کلاس فراتر رود.

پایداری ، سلامتی و انعطاف پذیری

مکالمه پیرامون پایداری و طراحی سبز برای رسیدگی مستقیم تر به سلامتی افراد و جوامع صورت پذیرفته است. دیگر ادغام بهترین روش ها در پایداری محیط زیست در برنامه ریزی های طولانی مدت کافی نیست.

در خط مقدم تفکر ما رویکردهایی متمرکز بر سلامتی انسان است که فعالیت را تشویق می کند و فضایی برای تفکر ، تفریح ​​و آرامش را فراهم می کند. انعطاف پذیری جامعه از طریق سیستم های “هوشمند” انجام می شود که برنامه های آب و هوایی را کنترل و کنترل می کنند و برنامه های آب و هوائی منطقه ای را ادغام می کنند تا از مزایای زیست محیطی برای منطقه بزرگتر اطمینان حاصل کنند و به کاهش تأثیر الگوهای شدید هوا کمک کنند.

امنیت

اطمینان از یک محیط امن شامل ایجاد استراتژی های طراحی ، استراتژیک و عملیاتی طراحی شده برای کاهش خطرات امنیتی ، اطلاع رسانی به جامعه دانشگاه ، زیرساخت های ایمن و جلوگیری از رفتار مجرمانه است. در بولیس ، محوطه دانشگاهی با مساحت بیش از 100 هکتار شامل زمین های بازی ، فضاهای باز ، جریان ها و خدمات حفاظتی است.


(بولیس. عکاسی رابرت بنسون.)

پردیس های دانشگاه بی نهایت بزرگتر هستند و تأمین چنین محیط های وسیعی غالباً از نظر لجستیکی و اقتصادی غیرممکن است.

طراحی محیط می تواند بخشی از راه حل باشد: محوطه سازی فاصله از ساختمان ها ؛ ارائه خطوط دیداری بصری در سراسر دانشگاه ؛ با استفاده از دوربین جدید و فن آوری های حسگر در داخل و اطراف ساختمانها و یکپارچه سازی پروتکل امنیتی هماهنگ و موثر ، همه برای برنامه ریزی طولانی مدت ضروری است.

یک سند زنده

در دانشگاه ایالتی آپالاچی ، فرآیند برنامه ریزی اصلی بر ایجاد یک چارچوب و تنظیم مجموعه ای از اصول متمرکز بود که اطمینان حاصل کند این طرح می تواند با گسترش دانشگاه تکامل یابد و پیشرفت کند. ابزارهایی مانند استانداردها و دستورالعمل های طراحی معیارهای معماری ، فضای باز ، خیابان و برنامه های کاربردی را برای پروژه های آینده ارائه می دهند. این عناصر به ایجاد پردیس کمک می کنند که هم متحد باشد و هم به چشم انداز کلی ASU برای تجربه دانشجویان و رشد دانشگاه پایبند باشد.

برنامه های اصلی کاملاً تصور شده باید به عنوان اسنادی زنده و تنفس در نظر گرفته شوند که م institutionسسه ای را برای آینده آماده می کنند ، در حالی که امکان سازگاری آن را فراهم می کنند. در بسیاری از گرایش های تفکر طرح جامع که در اینجا شرح داده شده است ، در نهایت ، این روند همچنین تجربه دانشجویان و جامعه دانشگاهی را تعریف خواهد کرد.

روند اصلی ایجاد چارچوبی انسانی ، جامعه محور و الهام بخش روشهای جدید و آینده یادگیری است.

درباره Turan Duda ، FAIA، م Foundسس اصلی دودا | پین

تمرکز مفهومی Turan و رویکرد طراحی پویا منجر به ایجاد پروژه های ابتکاری برای طیف گسترده ای از انواع ساختمان ، مقیاس ها و اهداف شده است. او همچنین طرفدار مکان سازی است ، خواه مکان شهری باشد یا سایت sylvan. Turan در حال تغییر شکل فرم برای پاسخگویی به خواسته های جوامع امروز ، پرورش جهانی پایدار و الهام بخشیدن به آینده است و سخنران مکرری در موضوعاتی مانند روش طراحی و نقش فضای عمومی در توسعه خصوصی است.

درباره جفری پین ، AIA ، بنیانگذار اصلی دودا | پین

جف یک رهبر و متفکر آسان است ، با “نگاه طولانی” به تأثیر طراحی بر جوامع و رشد اقتصادی. او اجرای فنی هر پروژه دودا | پین را بر عهده دارد. تمرکز وی بر مشارکت پویای نمایندگان مشتری ، اعضای تیم طراحی و افراد در تمام سطوح تخصص ، گنجاندن چشم اندازهای متنوعی است که به روند طراحی بسیار موثر شرکت دامن می زند. او طراحی ساختمانهای نمادین و تحول آفرین را برای سازمانها و جوامع در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور رهبری کرده است.

دو مقاله انتخاب شده برای مطالعه بعدی:

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *