معماری AIM مرزهای داخلی و خارجی در شانگهای را محو می کند

0


معماری هدف در فروشگاه کوچک پارک پارک شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 24

هدف معماری در فروشگاه بزرگ پارک پارک کوچک شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 18

همه فضاهای داخلی صحنه های صحنه ای نیستند که فقط پشت درهای بسته وجود دارند. “در AIM ، ما معتقدیم که یک فضای داخلی خوب می تواند کاتالیزوری برای تغییر باشد. این ریشه در بافت شهری دارد ، زندگی را ایجاد می کند و فرهنگ شهر را تحت تأثیر قرار می دهد. “ تیم را توضیح می دهد

آخرین پروژه آنها ، در جاده یانپینگ PARK ، تلفیقی از زندگی ، شخصیت محلی و فرهنگ خیابانی را ارائه می دهد که مرزهای داخلی و خارجی را محو می کند. بر خلاف تمایل فعلی متمرکز کردن زندگی اجتماعی در اطراف CBD ، مرکز خرید PARK در یک بلوک شلوغ شهر Jing’an پنهان شده است و در نوع جدیدی از فروشگاه های کوچک شکل می گیرد.

“این برند به طور گسترده و بدون تظاهر به دنبال محصولات خود است” می گوید AIM “این یک ووندرکامر امروزی را به یاد می آورد ، جایی که اشیاء و مصنوعات مختلف ذخیره می شوند ، مورد تحسین و تجلیل قرار می گیرند و به دلیل التقاطی و کمیابی خود مورد تجلیل قرار می گیرند.”

در ابتدا متصل نبود ، فضای اصلی دارای سه طبقه ، سقف های بلند و جنگلی از ستون ها است. AIM از پارکهای سنتی چینی الهام گرفته شده است ، جایی که مسیرهای پرپیچ و خم بازدیدکنندگان را به مناطق خلوت هدایت می کند. نتیجه یک راه پله و راهپیمایی شگفت انگیز است که فضا را تصاحب می کند و به “حوضچه” معلق پیدا شده در ارتفاع می رسد.

مصالح و مبلمان ارتباط بین طبیعت و صنعت را بیان می کنند و همچنین هدف مهم دیگری را نشان می دهند – بازی.

مربوط: HARMAY Chengdu Flagship by AIM Architecture.

Aim Architecture In The Park Mini Department Shanghai Photo Wen Studio Yellowtrace 19

Aim Architecture In The Park Mini فروشگاه بزرگ شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 20

فضای داخلی مملو از جذابیت غیر منتظره است که در آن اشیاء معمولی پارک در فضای داخلی تغییر شکل می دهند. فایبر گلاس ، ماده ای که بیشتر برای سرسره ها و وسایل بازی پارک استفاده می شود ، برای راه پله استفاده می شود. روکش لاستیکی ، کفپوش شبیه آسفالت و دیگر مصالح سنتی در فضای باز در داخل خانه کاربرد جدیدی پیدا می کند. صندلی های دایره ای پارک به قفسه هایی در اطراف ستون های درخت مانند تبدیل شده است.

در خارج ، یک نشیمن بزرگ بیضی شکل نشان دهنده بهشت ​​است ، شکل ارگانیک آن مانند حوضچه ای در باغ سنتی چینی است. با این حال ، هر مرجع پروژه سنتی نیست. راه پله به همان اندازه از یک کاسه اسکیت در حومه شهر الهام گرفته است که نشان دهنده یک باغ سختگیرانه است.

مربوط: آزمایشگاه نوآوری در Huizhou ، چین توسط AIM Architecture.

Aim Architecture In The Park Mini فروشگاه بزرگ شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 04

Aim Architecture In The Park Mini فروشگاه بزرگ شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 21

هدف معماری در فروشگاه بزرگ پارک پارک کوچک شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 22

Aim Architecture In The Park Mini فروشگاه بزرگ شانگهای Photo Wen Studio Yellowtrace 23

طراحی اتاق رختکن تحت تأثیر مبلمان خیابان عمومی هلند است. ترکیبی از همه عناصر یک همکاری جذاب از حس معاصر زندگی است – وارونگی در خارج و داخل خانه. به همین ترتیب ، تیرهای خشک کردن لباس ، تابلوهای خیابان ، اتاق های مناسب و صندلی های بامبو در خارج از فروشگاه همه شبیه استقامت زندگی خیابانی شانگهای هستند.

“بسیاری از فضاهای داخلی سعی می کنند حس فاصله را منتقل کنند ، در حالی که PARK یک عبارت غیر جدی است.” تیم طراحی نتیجه می گیرد. “طراحی PARK تجسم و بازآفرینی موارد و ایده های معمولی است. این یک مرحله برای زندگی است ، با خیابان ها ترکیب می شود و واقعاً جامعه محلی و محله ها را ادغام می کند. “


[Images courtesy of AIM Architecture. Photography by Wen Studio.]

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *