CC Residence در تایپه توسط ECRU Studio
در منطقه دان تایپه، جایی که بازارهای مهتابی، بارها و بوتیکهای پر زرق و برق بر منظره شهر مسلط هستند، آرامش به طور مخفیانه در فضاهای مسکونی ساکن است. این کیفیت نادر تنفس آسان بود که الهام بخش خانوادهای بازگشته از کانادا بود تا لنگرگاههای خود را در اینجا بیابند. پس از گذراندن نزدیک به یک دهه در کانادا، مالک در جستجوی یک محیط طبیعی برای همسر و دو فرزندشان بود و بلافاصله عاشق این مکان شد. این یک منطقه مسکونی بسیار آرام با مدارس بسیار است. جین چن، دلال سابق عتیقه جات و بنیانگذار استودیو ECRU.
جین یک مینیمالیست دکوراتیو خودخوانده است، و این آپارتمان 220 متری و سه طبقه همکف، انعکاسی واقعی از سبک طراحی ساده اوست. از این گذشته، چیزی برای گفتن در مورد پوسته ناهموار و تقریباً ناتمام با کفهای بلوط داینسن، دیوارهای گچی خشن و چوبهای ارگانیک وجود دارد. “فرآیند طراحی در مورد افزودن لایهها و لایهها بود، اما در عین حال به حداقلها برای ایجاد سادگی و دستیابی به حس هماهنگی بود.” جین به یاد میآورد که به مواد، رنگها و بافتهای قدیمی و جدید اشاره میکند که در سنگهای آهکی عتیقه و کفهای چوب بلوط تازه، مبلمان معاصر و نقاشیهای قدیمی با شخصیت ظاهر میشود. پنجره های تمام ارتفاع و سقف های 3.6 متری، “یک چیز نادر در شهر تایپه”، یک حضور بزرگتر از زندگی را ارائه دهید، و کاملاً با تنظیمات پشت سر هم هماهنگ است.
مربوط: اقامتگاه Din-a-ka در تایپه، تایوان توسط Wei Yi International Design Associates.
این خانه ریشه در دوگانگی دارد و ترکیبی برابر از کلاسیک و معاصر، تقارن و تضاد است. دارای پیله های معاصر با جزئیات التقاطی و استعداد دنیای قدیم است. به عنوان مثال، اتاق نشیمن به عنوان جعبه جواهرات مبلمان فرانسوی و ایتالیایی اواسط قرن، با یک مبل بوکل، یک میز قهوه منحنی دورهمی Maison Regain، صندلی های راحتی Rene Gabriel و یک چراغ رومیزی میانه قرن توسط Tommaso Barbi، خودنمایی می کند. صندلی راحتی کلاب Boulbon با طرح am و مجسمه قدیمی جعبه چوبی فرانسوی شکوفایی شیک را به ارمغان میآورد، اما چوب و تیرهای سقفی گچی صیقلی هستند که واقعاً بهعنوان قطعهای از مقاومت میدرخشند و جذابیتی خاکی و شهری را به ارمغان میآورند.
هر فضا دارای هویت زیبایی شناختی متمایز است. به عنوان مثال اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید. هوای اینجا که با یک قاب مشکی براق و براق از سالن جدا شده است، کوچکترین صدایی از کابین چوبی در حالت à la را به همراه دارد. کف بلوط داینسن ظاهری آشنا را ایجاد میکند و به گرمی زیربنای میز عتیقه فرانسوی و صندلیهای غذاخوری شارلوت پریاند راش میدهد. یک لوستر قدیمی ایتالیایی دهه 1950، کلاه خود را به جنبههای پر زرق و برق زندگی نشان میدهد، در حالی که چراغهای دیواری سیاه و سفارشی تضاد خاصی را با دیوارهای بیحجم و گچکاری شده ایجاد میکنند. “حال و هوای روستایی، ابتدایی و در عین حال مدرن است.” موز جین. یک مجسمه مرمری ایتالیایی بیصدا بر قلمرو حاکم است. یک کف سنگ آهکی عتیقه به آشپزخانه یک حس کاملاً بیرونی می دهد، در حالی که چهارپایه های Olavi Hanninen با تراش طبیعی جلوه ای ارگانیک را برای محیط صاف ایجاد می کنند.
اتاق خواب اصلی می تواند به راحتی برای یک بودوار پاریسی رد شود. وسایل با اثاثیه نرم رام می شوند، مقیاس با جزئیات امضا. درهای عتیقه، که از یک قلعه قدیمی فرانسوی نجات یافته اند، درها را با پیچ و تاب عجیب و غریب افسانه ای تزئین می کنند. طرح مبلمان قدیمی و جدید را با صندلیهای فرانسوی دهه 1950، دیوارکوبهای قدیمی ایتالیایی و یک جفت پاتختی عتیقه به رنگ قرمز ستونبندی شده که پسزمینهای کلاسیک را برای عناصر دنیای جدید تداعی میکند، ترکیب میکند. به همین ترتیب، صندلی مطالعه Pierre Chapo، چراغ دیواری سائوری اثر Kazuhide Takahama و لامپ های دیواری Workstead، درس شیء درخشانی در مینیمالیسم مدرن ارائه می دهند.
هر روز نیست که با خانه ای روبرو می شوید که بهترین های گذشته و حال را به ارمغان می آورد. این یکی همان استثناست – نگه داشتن یک آینه به تسلط برهنه طراحی جین.
مربوط: برشی از پاریس در آمستردام: دفتر خانواده توسط Framework Studio.
[Images courtesy of ECRU Studio. Photography by Suiyu Studio.]