ملبورن لینوی خانه توسط اوکانر و هول

0

[ad_1]

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 02

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 05

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 03

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 01


استایل توسط بک شپرد. عکاسی توسط جیمز گیر.

ایده زندگی در یک انبار بزرگ در شهر چیزی است که اکثر ما آرزویش را داشتیم. من، برای مثال، قطعاً از این ایده که در جایی در مرکز قرار دارد زندگی کنم، در حالی که از فضای زندگی باز فراوان با لبه لذت می برم، هوس کرده ام. با این حال، آپارتمان‌های انبار شهری، به همان اندازه که جذاب به نظر می‌رسند، با مجموعه‌ای از چالش‌های اجتناب‌ناپذیر همراه هستند – از قوانین میراث فرهنگی، پوسته‌های داخلی که اغلب با ضایعات زمان و تصمیم‌های «طراحی» بد، مجموعه‌ای از مسائل مربوط به یکپارچگی سازه، همراه است. آکوستیک و غیره به نوع خاصی از مشتری نیاز است که عاشق فضایی پر از مشکلات شود و چیزی جز پتانسیل آن را نبیند، به جای تمرکز بر موانع زیادی که باید بر آن غلبه کرد.

مطمئناً این مورد در مورد این خانه ویژه در ملبورن بود که کل طبقه همکف انباری را که در سال 1907 ساخته شده توسط سر جان موناش – یکی از طرفداران بتن مسلح – که ساختمان آن در فهرست میراث فرهنگی اکنون به عنوان یک اکتشاف پیشگام در بتن نامرتب در نظر گرفته شده است، را اشغال می کند.

مالکان، یک زوج حرفه ای – با پیشینه ای در زمینه مد و توسعه املاک – در ابتدا آپارتمانی را در همان ساختمان اجاره کردند که در آنجا می توانستند «کمی خوش بگذرانند» در حالی که منتظر بازسازی خانه خانوادگی خود در ویندزور بودند. با این حال، آنها بلافاصله متوجه شدند که این پروژه رویایی آنهاست و بلافاصله از خانه حومه شهر غافل شدند تا تلاش خود را برای ایمن کردن یک طبقه کامل در ساختمان CBD متمرکز کنند.

مربوط: SCH52 Loft در برلین توسط Batek Architects.

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 09

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 08

با همکاری نزدیک با معماری محلی، طراحی داخلی و طراحی منظر، اوکانر و هول، که این زوج قبلاً در چندین پروژه با آنها کار کرده بودند، یک اقامتگاه شهری خاص را ایجاد کردند که تاریخ ساختمان را جشن می گیرد و در عین حال بیش از آنچه به چشم می آید را در خود جای می دهد.

ساختار بتنی اولیه به طور کامل توسط گچ تخته با پارتیشن های کشیده شده تا سقف پنهان شده بود. فضاها عمومی، محصور و عاری از نور طبیعی بودند و اتاق خواب ها به خصوص در شب هنگام جمع آوری زباله ها پر سر و صدا بودند. نور مصنوعی بارها و رستوران های اطراف نیز خواب آرام را غیرممکن می کرد. مالکان به دنبال ترکیبی از فضاهایی بودند که احساس باز، سبک، آرام و با طراوت داشته باشند، و بسیار در تضاد با بافت درون شهری و سرعت، سر و صدا و شلوغی شهر باشند.

هدف مفهومی O’Connor و Houle افشای و حفظ ساختار بتنی میراث بود. آنها نقطه ای را تعیین کردند که در بالای آن پارتیشن ها لعاب دارند و گستره تاریخی تیرها، ستون ها و دال های انبار را آشکار می کند. اصولاً، دو ماده “جدید” در پالت معرفی شدند – افرا راک کانادایی و میله لعاب فولادی – به دلیل تضاد آنها با ماهیت خشن و مقاوم بتن انتخاب شدند.

مربوط: اقامتگاه Ketelhuis، Gallery Space و Artist Studio در Zaandam توسط Studio Modijefsky.

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 17

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 16

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 15

فضای داخلی جدید به‌طور مشخصی با پوسته ساختاری مستحکم تضاد دارد، بنابراین زیبایی فرم اولیه بتونی نقش مهمی در تجربه زیبایی‌شناسی روزانه دارد. فیت‌آوت همچنین با تمام جنبه‌های ناخوشایند بافت شهری – سر و صدای زیاد، کمبود نور طبیعی، بوی بد و هوای کهنه سروکار دارد.

برای مبارزه با نفوذ سروصدای شبانه، یک دهلیز باغ دور داخل می‌پیچد که سه لایه شیشه در ضخامت‌های مختلف فیلتر می‌کند و فرکانس‌های مختلف صدا را خنثی می‌کند. فضای داخلی اکنون در ساعت 4 صبح ساکت است در حالی که یک کامیون زباله سطل های صنعتی پر از شیشه را در بیرون واژگون می کند.

یک پالت داخلی تازه و آرام، فضایی از آرامش را ایجاد می‌کند که با اتصالات نوری که بتن را روشن‌تر می‌کنند، روشن‌تر می‌شود و دارای چراغ‌های LED با دمای رنگ قابل تنظیم است که به طرز زیرکانه‌ای شرایط نور خارجی را تقلید می‌کند.

مربوط: آپارتمان حماسی توماسو اسپینزی در میلان.

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 12

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 18

O Conner And Houle Oliver Lane Melbourne Home Photo James Geer Yellowtrace 14

از نظر فضایی، مطابق با مشتری، این خانه دارای سه اتاق خواب، سه و نیم حمام، دو فضای مطالعه، یک فضای رسانه ای، یک فضای یوگا، یک فضای بازی کودک، دو فضای غذاخوری و دو نشیمن، یک آشپزخانه تجاری، یک فضای باز است. منطقه نشیمن و یک مجموعه اداری جداگانه با آشپزخانه اختصاصی، حمام و ورودی.

با تغییر کامل شیوه زندگی مشتریان، این انبار ملبورن نه تنها زیبایی غیرقابل انکاری دارد، بلکه تمام فضاهای داخل آن به خوبی روشن، آرام و ساکت هستند و هوای تازه تمیز و بدون بو دائماً پر می شود. یک واحه شهری آرام که هنوز ارتباط نزدیکی با شهر دارد.

مربوط: انبار تبدیل شده در قلب شوردیچ، شرق لندن توسط چان و ایرز.


[Styling by Bek Sheppard. Photography by James Geer.]

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *