خانه امواج در بارسلونا اثر شیمون کلر

0


Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 02

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 04

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 05

در این آپارتمان در بارسلون، سایمون کلر یک چشم انداز لمسی از تابستان گمشده در دریای مدیترانه را اجرا کرده است. این فضای صمیمی، پناهگاهی برای یک زوج خارجی که در شهر خانه‌سازی کرده‌اند، مانند منظره‌ای مبهم رویایی است که کلر یک زبان طراحی فیگوراتیو را در فضای داخلی به کار می‌برد.

فضای داخلی کوچک 60 متر مربعی که در یک ساختمان تاریخی قرن 19 در منطقه Eixample واقع شده است، نیاز به احیای کامل داشت. کف های شیب دار، دیوارهای کج و سقف های فرسوده چالشی بودند که با چیدمان کلاستروفوبیک و کمبود نور طبیعی بدتر شد.

پس از پیکربندی enfilade، فضا بسیار شبیه به یک سوئیت هتل مشخص شد. یک منطقه نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با پلان باز در جلوی خانه با چشم انداز مشرف به خیابان قرار دارد در حالی که اتاق خواب خلوت است و در نمای داخلی قرار دارد. این فضاهای خصوصی و مشترک به لطف یک حمام انتقالی که این دو را به هم متصل می کند، از یکدیگر سرازیر می شوند. با درهای کشویی ساخته شده از شیشه بافت دار، فیلترهای نور طبیعی را در کل آپارتمان فیلتر می کند. از آنجا که به نظر می رسد حجم منحصر به فرد در همه جهات موج می زند، گردش خون کاهش یافت.

مربوط: جسور و شهودی: آپارتمان جمع و جور در کاتوویتس توسط استودیو Mistovia.

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلونا عکس Marina Denisova Yellowtrace 07

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 10

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 17

“یادت هست آن شب تابستان، در دریا،
زیر ماه؟

لمس نرم شن های زیر بدن ما در ساحل…

من هنوز رویای صخره‌هایی را می‌بینم که در کنار دریا حجاری شده‌اند.»

کلر با تکیه بر زبان شاعرانه و پیشینه خود در هنرهای تجسمی، نقاشی های غرق در آفتاب را از طریق رویکردی نقاشی بیان کرد. “این پروژه به عنوان یک رویا متولد شد، یک خاطره زودگذر که به یک تجربه جاودانه تبدیل شده است. پرتره-آپارتمان مفهومی است که عناصر نمادین تابستان را از طریق یک تفسیر مفهومی کشسان نشان می دهد. طراح را تشریح می کند.

شکل‌های ارگانیک و شبح‌های منحنی همه‌گیر هستند – از درهای قوسی شکل، تخته‌سرای مواج، گوشه‌های منحنی و سقف‌های طاق‌دار نرم، تصوری از صخره‌های شکل‌گرفته توسط امواج را بر جای می‌گذارند. حمام بین دو قوس قرار دارد که تقارن آن را نشان می دهد، گوشه های منحنی وان حمام را در مرکز آن در بر می گیرد و حس صمیمیت خصوصی را تقویت می کند.

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 15

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 20

دیوارهای پوشیده شده با گچ بری شنی، کف‌پوش‌های ترازو سبک ساخته شده از سنگ‌های کوچک و فرش‌های پارکت بلوط مایل به سفید، ملیله‌ای نوستالژیک از شن، پوست آفتاب‌زده و شب‌های گرگ و میش را به یاد می‌آورند. در مناطق تفریحی، روکش‌های مسی ساتن آشپزخانه، چارچوب درهای سفالی، صندلی‌های نخی رنگی توتونی و میزهای مرمری سفید با رگه‌های خاکی شباهت بیشتری به سایه‌های غروب خورشید دارند.

حمام با الهام از سایه های خنک دریا، درایت متفاوتی دارد. دیوارها و سقف با سرامیکی سبز مایل به آبی می درخشند، در حالی که یک وان مسی ایستاده در تاریکی مرموز مانند ماهی طلایی می درخشد. فضای داخلی تاریک کاملاً شبیه آبگرم، انتقال قابل توجهی به مناطق خصوصی را نشان می دهد. یک دیوارکوب، طراحی شده توسط کلر با همکاری Create-Re Studio و از پاپیه ماشه ساخته شده است، نمادی از برجستگی ماه است، همانطور که از اعماق دریا دیده می شود تغییر شکل داده است.

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلونا عکس Marina Denisova Yellowtrace 23

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 21

Szymon Keller Waves House آپارتمان بارسلون عکس Marina Denisova Yellowtrace 24

کلر با طراحی سفارشی بسیاری از قطعات منحصربه‌فرد آپارتمان‌ها، توانست واقعاً دیدگاه الهام‌گرفته از ساحل خود را اجرا کند. در اتاق خوابی که رنگ‌های خاکی با رنگ‌های گچی گرم متضاد است، یک لامپ رزینی و نئونی به نام Sunburst اتاق را کامل می‌کند – رنگ‌های مایل به قرمز آن غروب خورشید را تداعی می‌کند. در اتاق نشیمن، ویرانه ها با سیمان و رزین سفید حجاری شده است که در تاریخ و انحطاط مدیترانه چکه می کند. در حالی که ریه با رنگ های کهربایی شفاف ساخته شده از رزین تقریباً به عنوان یک موجود زنده ظاهر می شود که به اشکال ارگانیک موجود پاسخ می دهد.

اشیاء و آثار هنری معاصر، پوشش های در نظر گرفته شده و مواد نجیب را جبران می کنند. در میان آنها، نکات برجسته شامل یک نقاشی روشن توسط هنرمند است آلبرت مادولا در اتاق نشیمن، قطعات سرامیکی صدفی شکل با تم شیرین توسط هنرمند محلی ویتو مونتولیو و یک نقش برجسته مینیمالیستی توسط پل بیک در اتاق خواب. هم متضاد و هم مکمل این اشیا، عنصر شادی را به فضای داخلی صیقلی می بخشد.

خانه امواج مملو از هویت و فتنه است و پرتره ای صمیمی از چشم اندازهای غیرمنتظره را به تصویر می کشد. “خانه ای برای عاشقان تابستان، دریا و غروب خورشید” حجم با تغییر جزر و مد تابستان در سواحل مدیترانه تعبیه شده است.

مربوط: فرم-با-کارکرد: آپارتمان 20 باند شهر نیویورک توسط استودیو هوم.


[Images courtesy of Szymon Keller. Photography by Marina Denisova.]

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *