آپارتمان Charmingly Askew بارسلونا توسط Bonell + Dòriga

0

[ad_1]

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 01

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 03

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 02

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 07

این نوسازی آپارتمان کج‌شده، نامتقارن و کج‌شده توسط Bonell + Dòriga که در محله بارسلونا در Gracia واقع شده است، فضای داخلی را در مورد نحوه سکونت فضاهای آن متمرکز می‌کند. نه تنها در رابطه با نیازهای ساکنانش، یک زن و شوهر موسو که اغلب در خانه هم به تنهایی و هم در جمع دیگران تمرین می‌کنند، بلکه در چیدمان قطعات مبلمان، فراتر از عملکرد خالص، تمرین می‌کنند.

استودیو به این موضوع نگاه کرد که چگونه می‌توانند قطعات مبلمان سفارشی را با پیکربندی اتاق‌هایی تطبیق دهند که از نظر تناسبات باریک و طولانی هستند و به قول طراحان، به یکدیگر مرتبط و روی هم قرار می‌گیرند تا ایجاد کنند.“پیوستاری پویا از بینش های درهم تنیده.”

مربوط: بازسازی آپارتمان Bonell+Dòriga در داخل Walden 7 Ricardo Bofill در بارسلونا.

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 09

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 17

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 05

دو اتاق با دید به خیابان آرام حفظ شده است در حالی که بقیه قسمت های داخلی تا حد زیادی از پارتیشن ها آزاد شده است. قسمت اعظم آپارتمان حول دو فضای خالی که توسط دیواری باربر از هم جدا شده اند و با دهانه های موجود قابل دسترسی هستند پیکربندی شده است.

اگرچه آپارتمان خیلی بزرگ نیست، اما عدم تقسیم بندی باعث ایجاد توهم می شود و باعث می شود فضا تقویت شده و مطبوع شود. راهرو ناپدید می شود و یک منطقه باز اما سلسله مراتبی امکان کاوش در عملکردهای مختلف را فراهم می کند. در اینجا تکه‌های مبلمان ساخته شده به قهرمان تبدیل می‌شوند و زندگی و فعالیت را به فضای باز می‌افزایند.

مبلمان به محیط لنگر انداخته و شروع به مجسمه سازی اتاق های داخلی می کند. شیب دار، کج و نامتعادل احساس ادراک را تغییر می دهند – کمد سالن یک گوشه خلوت و صمیمی ایجاد می کند که به اتاق خواب ها و مناطق خصوصی منتهی می شود در حالی که مبل رو به تراس است که فضای نشیمن بازتری را نشان می دهد. این در حالی است که این مرکز برای 4 یا 5 نفر آزاد است تا با هم جم کنند.

پنجره بزرگ به سمت حیاط بلوک که در بخش زیادی از روز نور خورشید را دریافت می کند، دوباره فکر می شود و به یک قطعه ترکیبی بین نما و مبلمان تبدیل می شود. یک “پنجره عقب” هیچکاکی که رو به بیرون به سمت محله است و فضای نشیمن داخل را در بر می گیرد.

Bonell Doriga Santa Agata بارسلونا Residential Interiors Yellowtrace 04

Bonell Doriga Santa Agata داخلی مسکونی بارسلونا Yellowtrace 11

Bonell Doriga Santa Agata داخلی مسکونی بارسلونا Yellowtrace 15

کفپوش موجود دوباره مورد استفاده قرار می گیرد، کاشی سیمانی هیدرولیک با الگوی ساده که 45 درجه از ساختار آپارتمان چرخیده است. در حالی که چرخش دیگر کل کف را نمی پوشاند، طراحان با ایجاد ترکیبی از کاشی های بازیافتی جدید که در حاشیه کفپوش الماس قرار دارند، فضا را مشخص کردند.

سقف‌های طاق‌دار نرم موجود، یک موتیف را نشان می‌دهند، زیرا گوشه‌های منحنی، قوس‌ها و جزئیات شگفت‌انگیز نیم‌دایره، پادزهری آرامش‌بخش برای استحکام اجسام قائم‌زاویه و توکار ارائه می‌دهند.

این بازسازی جذاب از هر نظر، ما را وادار می‌کند تا در مورد قرارداد تجدید نظر کنیم و نیازهای مشتری را بر عملکرد معمولی که در یک آپارتمان شاد و شگفت‌انگیز باز شده است، اولویت دهیم.

مربوط: از Lackluster تا Lush: آپارتمان Ilioupoli آتن توسط Point Supreme Architects.


[Images courtesy of Bonell+Dòriga.]

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *