مدرنیست-با-مدرن در ورشو توسط استودیو پارادوفسکی

0


پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 06

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 13

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 07

Powiśle، یکی از محله‌های اتفاق افتاده ورشو، بین رودخانه ویستولا و لبه‌های آن احاطه شده است. این مانند نمایشگاه کوچکی از گالری‌های مستقل و فروشگاه‌های قدیمی و رستوران‌های کوچک آفتابی است. و سپس، در تابستان، کامیون‌های رنگارنگ مواد غذایی و بارهای حبابی که در امتداد تفرجگاه کنار رودخانه می‌درخشند. با وعده های تمام سال، جای تعجب نیست که یک زوج جوان و خلاق آن را به خانه خود تبدیل کنند. “آنها در یک مسکن مدرنیستی مستقر شدند.” زوزا و پیوتر پارادوفسکی – از بنیانگذاران شرکت طراحی پارادوفسکی استودیوی مستقر در ورشو – می گویند که برای احیای خانه استخدام شده بودند.

جدای از به روز رسانی های مدرن، زوزا و پیوتر مشتاق حفظ ریشه های مدرنیستی خانه بودند. و این کار را با کفپوش پارکت تازه، درهای اصلی و اتصالات الکتریکی چینی سنتی انجام دادند. این خانه دارای سادگی مدرنیستی است که با لهجه های قوی نیمه دوم قرن بیستم در هم تنیده شده است. رنگ‌های تند، شکل‌های گرد و تیز، و ساختارهای متنوعی وجود دارد.» زوزا از زیبایی شناسی جواهری می گوید.

مربوط: آپارتمان FNL در ورشو، لهستان توسط استودیو Paradowski.

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 05

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 03

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 01

“منطقه ورودی اشاره ای به حداکثر گرایی مینیمالیستی است.” پیوتر توضیح می دهد که طراحی برخی کوچک و برخی بزرگ شکوفا شده است. برای مثال، دیوارهای سبز خزه‌ای و کف‌پوش‌های شاه ماهی، حال و هوای کم‌رنگی را ایجاد می‌کنند، و کنتراست شادی را با درگاه قوسی شکل، لامپ‌های پلیسه‌دار Le Klint و برش‌های سقفی منحنی ایجاد می‌کنند. یک قاب مرمری تیره با صیقلی بالا، سرسرا از اتاق نشیمن آن طرف جدا می کند. در مورد دوم، هیچ قانونی در اینجا وجود ندارد. واحد کتابخانه قرمز مایل به قرمز، لامپ فلزی معمولی، و مبل های بی شکل به سختی با هم مطابقت دارند. اینجا چوچک هست، اونجا آثار هنری. این گروه عجیب و غریب، و در عین حال، به نحوی قابل ملاحظه ای منسجم است.

آشپزخانه به داستان خال‌خالی ادامه می‌دهد و انبارهای سنتی را با یک کمد بزرگ چهار در روی پاها تغییر می‌دهد. تمام وسایل آشپزخانه را در خود جای داده و عملکردهای لازم را انجام می دهد. درها با روکش چوبی به پایان رسیده و با جلوهای کتانی پوشیده شده اند. زوزا فاش می کند. پیشخوان مرمری این خصلت را حفظ می کند و نوارهای ببری شیک و تقریباً مذاب مانند هلو و خاکستری دارد.

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 14

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 15

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 16

با این حال، قلب اتاق نقطه برجسته ای است که توسط یک جزیره آشپزخانه جذاب در دهه 1970 زنده شده است. فرم گرد، کشوها را پنهان می کند، و میز میز با یک نوار منحنی احاطه شده است که بر ویژگی صنعتی آن تأکید می کند. زوزا یادداشت می کند. ممکن است ارگونومیک باشد، اما اینجا همه چیز برنجی نیست. تناسبات بیرونی جزیره با عناصر سبک تر آن متعادل شده است. مانند سایه آبی ایو کلاین روی پاهایش، میز دهه 1980 و صندلی های توکیو که توسط Rodney Kinsman طراحی شده و از سال 1980 توسط شرکت ایتالیایی Bieffeplast تولید شده است. در بالای میز، لامپ‌های Gino Sarfatti Astep 2065 هاله‌ای درخشان بر روی کف ریز سیمانی ظریف صورتی پرتاب می‌کنند.

“دفتر نقطه مقابل بقیه آپارتمان است.” پیوتر اشاره می کند. مطمئناً، سخنان او در جزئیات صریح اتاق صادق است. میز تحریر ساده و ساخته شده به راحتی و بدون هیچ گونه لهجه ای نفس می کشد، به جز یک چراغ عنکبوتی که جو کلمبو برای اولوس طراحی کرده است. آنچه در اینجا واقعاً شما را غافلگیر می کند مبلمان نیست، بلکه پالت آن است: یک رنگ تک رنگ مغناطیسی و تقریباً پر جنب و جوش. ما از سادگی گرافیکی آثار مالک، مارتا کوریلو، که بر روی میز آویزان است، الهام گرفتیم. زوزا می گوید.

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو تصاویر داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 20

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 21

پارادوسکی استودیو Pwl آپارتمان ورشو عکس داخلی مسکونی Pion Studio Yellowtrace 27

جواهرات هنری، علاوه بر ساخته‌های خود مارتا، از خانه بیرون می‌روند. در اتاق خواب، بالای تخت، حکاکی شده از کارول ماچینو، “که رنگ های گرم آن احساس صمیمیت را در اتاق افزایش می دهد.” کمد لباس به صورت سفارشی ساخته شده و با روکش Lace Wood پوشانده شده است. اما این تخته سر است که با پارچه کوه ببر ددار روکش شده است، که جلوه‌ای بی‌تفاوت است. درخشان، درخشنده، براق، و در دو طرف با چراغ‌های تختخواب قدیمی متعلق به دهه 1970 قاب شده‌اند، که آباژورهای آن با فرم‌های گرد نقش برجسته مطابقت دارد.

اگر بگوییم خانه دارای درام با اکتان بالا است، می‌توان آن را ساده‌تر جلوه داد – حمام، نمونه‌ای در این زمینه. در اینجا، مناطق دوقلو در رنگ های متضاد تفاوت های خود را خیره می کنند. اولی، سبز جنگلی، میزبان توالت است، در حالی که در دومی، طراحان یک اتاق حمام مدرن و روشن با یک وان حمام هندسی و مستقل توسط Marmorin Design و یک دوش باریک توسط Jee-o ایجاد کردند. دیوارکوب‌های خاموش استودیوی طراحی ریچ برلیانت ویلینگ مستقر در نیویورک و یک دستشویی استعاره‌ای آلاپه، دور صحنه را می‌سازند.

این خانه قدیمی و جدید، فلزات و مات، سیاه و سفید و رنگی است که در یک طیف وجود دارند. اینجاست که مدرنیست ها با مدرن ها روبرو می شوند و دهه ها با هم برخورد می کنند، گویی زمان منفجر شد و بهترین های قرن گذشته را بیرون ریخت.

مربوط: Puro Hotel Kraków توسط استودیو Paradowski.


[Images courtesy of Paradowski Studio.  Photography by Pion Studio.]

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *