در نوسازی یا ساخت خود از واقعیت های مجازی و افزوده استفاده کنید

0


واقعیت های مجازی و افزوده شده به سرعت تقریباً در همه صنایع از جمله ساخت و ساز و طراحی جا باز می کنند. آنها دیگر فقط به بازی های ویدیویی یا آینده مرتبط نیستند.

پروژه های ساختمانی امروز پیچیده تر از همیشه هستند – برنامه های سریع تر ، بودجه های تنگ تر و طراحی های یک نوع همه بخشی از فرایند است. این مهم است که شرکت های ساختمانی فناوری را در شیوه های خود ادغام کنند تا اطمینان حاصل کنند که پروژه ها با بالاترین کیفیت و بهترین هزینه نهایی انجام می شوند.

واقعیت مجازی به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند
(عکس تهیه شده توسط شرکتهای ساختمانی مک کارتی)

قبل از شروع پرواز فلزات ، شركت ها باید این وظیفه را داشته باشند كه اطمینان حاصل كنند كه مشتریان خیالشان از اینكه دقیقاً همان چیزی را كه می خواهند دریافت می كنند ، باشد و همچنین قادر به غوطه وری كامل در فضا قبل از شروع ساخت و ساز ، یكی از ویژگی های بسیاری است. که این پیشرفته ترین فن آوری ها می تواند به میز بیاورد.

ایجاد هرگونه تغییر پس از شروع ساخت و ساز بسیار پرهزینه است و می تواند سردرد بزرگی را برای مشتریان و پیمانکاران ایجاد کند. ادغام هر دو واقعیت مجازی و افزودنی باعث می شود که تغییرات قبل از هرگونه ساخت و ساز ایجاد شود و می تواند آرامش خاطر مشتریانی را که در هر پروژه ای شرکت می کنند ، تضمین کند.

چه بخاطر صرفه جویی در هزینه و چه برای بهبود تجربه مشتری ، توسعه دهندگان و کارشناسان ساخت و ساز به طور یکسان در حال یافتن راه های عملی برای ترکیب این ویژگی های پیشرفته در کارهای روزمره هستند. و این روند کلی ساخت را برای کارگران و مشتریان بهبود می بخشد.

واقعیت مجازی در مقابل واقعیت افزوده

واقعیت های مجازی و افزوده مزایای مختلفی را در جدول ساخت و طراحی مراحل پروژه ایجاد می کند.

  • واقعیت مجازی (VR) به مشتریان این فرصت را می دهد تا خود را در یک شبیه سازی رایانه ای غرق کنند و به آنها این احساس را بدهند که در داخل پروژه تکمیل شده هستند.
  • واقعیت افزوده (AR) یک پوشش هم زمان از یک هولوگرام یا مدل سه بعدی در بالای یک محیط فیزیکی موجود است که برای استفاده در بازسازی ها و بررسی پیشرفت ساخت و ساز مناسب است.

واقعیت مجازی در هنگام شروع یک پروژه ، ممکن است برای مشتری سخت باشد که محصول نهایی را از طریق اسناد ساختمانی یا ارائه دو بعدی کاملاً متصور شود.

محیط غوطه وری ایجاد شده توسط واقعیت مجازی وضوح را برای چندین کاربر نهایی یک پروژه فراهم می کند ، که آنها را قادر می سازد بازخورد سریعتر و قابل اطمینان تری در مورد طراحی فضاهای خود ارائه دهند. اغلب توسط مشتریان گفته می شود که VR به آنها کمک می کند تا نه تنها فضا را ببینند ، بلکه فضا را “احساس” کنند.

این جنبه صرفه جویی در وقت ، کیفیت طراحی را افزایش می دهد ، که به نوبه خود به ساخت و ساز کارآمد مربوط می شود و می تواند به شدت هزینه چرخه عمر یک ساختمان را کاهش دهید. واقعیت افزوده مزایای مشابهی فراتر از تجسم را ارائه می دهد. AR می تواند طرح ها و طرح ها را تجزیه و تحلیل کند ، و حتی قبل از شروع هر کاری مشکلات را پیش بینی کند ، اجازه می دهد قبل از وقفه زمین مسائل را اصلاح کند.

در هنگام بازسازی ، تصور کابینت ، دیوار یا حتی رنگ آمیزی جدید برای مردم دشوار است.

[Sneak a Peek at World’s Largest Underwater Restaurant]

با واقعیت افزوده ، پیمانکاران می توانند ویژگی های جدید را در یک فضای واقعی برجسته کنند و به این امکان می دهند تا چشم انداز در زمان واقعی زنده شود. AR همچنین می تواند قبل از شروع هرگونه ساخت و ساز و با پیشرفت ساخت و ساز مشکلات را حل کند.

قرار دادن رندرهای سه بعدی در بالای یک فضای فعلی ، به پیمانکاران اجازه می دهد تا قبل از تبدیل شدن به موضوعات در محل ، هرگونه طراحی را که به دلیل شرایط فعلی قابل ساخت نیست مانند لوله ها یا تیرهای سازه ، قابل تشخیص باشند. اختراع این فناوری نسبتاً ارزان به شرکت ها امکان می دهد تا فرآیند اسکن لیزر یا رویکردهای طولانی دیگر را پشت سر بگذارند.

واقعیت افزوده
(عکس تهیه شده توسط شرکتهای ساختمانی مک کارتی ، شرکت)

فن آوری برای صاحبان ساختمانهایی که در حال ساخت یا نوسازی هستند مفید است. فناوری VR و AR همچنین برای کارمندانی که به طور روزانه در این امکانات کار می کنند مفید است.

برای مثال یک پرسنل بیمارستان را در نظر بگیرید. اجازه دادن به پرسنل حیاتی ، مانند پزشکان و پرستاران ، امکان تأمین ورودی می تواند بخشی جدایی ناپذیر از پروژه نهایی باشد. VR و AR به آنها این امکان را می دهد تا در یک پروژه تکمیل شده گام بردارند و در مورد مکان های خاص اتاق که می تواند به آنها کمک کند کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهند ، اطلاعات خود را ارائه دهند.

ایجاد هرگونه تغییر پس از شروع ساخت و ساز بسیار پرهزینه است و می تواند سردرد بزرگی را برای مشتریان و پیمانکاران ایجاد کند. ادغام هر دو واقعیت مجازی و افزودنی باعث می شود که تغییرات قبل از هرگونه ساخت و ساز ایجاد شود و می تواند آرامش خاطر مشتریانی را که در هر پروژه ای شرکت می کنند ، تضمین کند.

جوردن موفت ، مدیر طراحی و ساخت مجازی در McCarthy Building Company، Inc.جوردن موفت ، مدیر طراحی و ساخت مجازی در شرکتهای ساختمانی مک کارتی ، وارز.


دو مقاله انتخاب شده برای مطالعه بعدی:

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *