این الگوهای فرش استرس را کاهش می دهند

0


مجموعه Mohawk Relaxing Floors که در NeoCon 2019 به نمایش درآمد ، نوعی آزمایش بین هنر ، علم و طراحی انسان محور است که بر اساس این الگوهای فراکتالی که در طبیعت کشف کرده اند مشخص شده است که در چشم انسان ترسیم می شوند. تأثیر بسزایی در کاهش استرس دارد. آیا این مجموعه فرش می تواند در طرح های سلامتی شما در ساختمان شما جای بگیرد؟

گوش کن به رابرت نیمینن در مورد زمینه تحقیق در مورد این کفپوش بحث کنید:

در عوض آن را بخوانید؟

[Start transcript]

سلام ، به همه و به یک مورد دیگر از I Hear Design خوش آمدید. این رابرت نیمینن ، سردبیر مجله Interiors + Sources است. و من بعد از اولین روز کامل NeoCon از شیکاگو به شما می آیم.

به طور معمول ، وسوسه می شوم که درمورد وقایع روز گزارشی ارائه دهم ، شاید درمورد آنچه که از ده ها نمایشگاه که امروز بازدید کرده ایم ، مشاهده می کنم که چه روندهایی را نشان می دهد. و من احتمالاً پس از واقعیت در روزهای آینده یک بسته بندی ارسال خواهم کرد ، فقط برای گزارش آنچه در این نمایشگاه اتفاق می افتد. بنابراین ، مطمئناً مراقب آن باشید.

مجموعه طبقه آرامش بخش Mohawk استرس را کاهش می دهد
(عکس: مجموعه کفهای آرامش دهنده Mohawk در عمل. اعتبار: Mohawk)

با این حال ، آنچه می خواهم در این پادکست درباره آن صحبت کنم واقعاً در مورد نوآوری و طراحی مبتنی بر شواهد است. از آنجا که بسیاری از اوقات ، ما به نمایشگاه می آییم و می شنویم که کلمه “نوآوری” بسیار پرتاب می شود.

اما بیشتر اوقات ، به نظر من می رسد که بسیاری از شرکت ها ممکن است چیز جدید یا متفاوتی را برای آنها امتحان کنند ، اما همیشه واقعا واجد شرایط نوآوری نیست. این بدان معنا نیست که کسی را که کاری را انجام می دهد که ممکن است کمی از منطقه راحتی او خارج شود ، از پا درآورد.

برعکس ، ما از این نوع ریسک پذیری حمایت می کنیم. با این حال ، این بدان معنا نیست که آنچه جدید همیشه لزوماً نوآورانه است.

الگوهای کف آرامش Mohawk که در طبیعت یافت می شود ، استرس را کاهش می دهدبنابراین ، وقتی چیزی را می بینم که واقعاً منحصر به فرد و پیشگامانه است ، چیزی است که قطعاً می خواستم درباره آن صحبت کنم و با شما بچه ها به اشتراک بگذارم.

و از آنجا که روز یکشنبه وارد اینجا شدم ، به ویژه یک محصول وجود دارد که من مدام به آن برمی گردم و فکر می کنم کاملا متناسب با طرح نوآوری و کاملا متفاوت باشد که واقعاً ارزش گفتن دارد.

[On topic: Biophilia Study: Keys to Employee Health and Wellness]

من فقط در مورد محصولی صحبت نمی کنم که دارای جذابیت زیبایی شناختی یا برخی از ویژگی های منحصر به فرد باشد.

بنابراین ، آنچه که من فکر می کنم آنچه باعث می شود مجموعه طبقه آرامش بخش Mohawk از این نظر برجسته تا کنون از این نمایشگاه برخوردار باشد ، واقعیت غرق بودن در تحقیقات مبتنی بر شواهد است.

داستان پشت این محصول ، خیلی سریع ، برای من بسیار جذاب است. من با طراحان و محققان محصول کفپوش مدولار و مارتین و آناستازیا لژاک از 13 و 9 که با ریچارد تیلور ، استاد فیزیک ، روانشناسی و هنر در دانشگاه اورگان و بنیانگذار تحقیقات Fractals همکاری نزدیک داشتند ، صحبت کردم. آنها این نسل بعدی از راه حل های کف سازی گروه Mohawk را ایجاد کردند.

چه جالب این پروفسور تیلور بود پژوهش در ابتدا به ناسا مامور شد تا تأثیری را كه انزوا از زمین بر فضانوردانی كه مدتی را در فضا سپری كرده بودند ، بگذارد. و این تحقیقات تاکنون عمدتاً در دنیای طراحی مورد توجه نبوده اند.

اساساً ، این مجموعه نوعی آزمایش بین هنر و علم و طراحی انسان محور بر اساس این الگوهای فراکتالی است که آنها در طبیعت کشف کرده اند و به الگوریتمی برای الگوهای فرش ترجمه شده اند.

بنابراین ، به عبارت دیگر ، آنها تشخیص دادند که چه نوع الگوهایی در طبیعت چشم انسان را به خود جلب می کنند و چرا. بنابراین ، آنها چیزهایی مانند فرم و تراکم را بررسی کردند و آن الگوها را نقشه برداری کردند و بررسی کردند که چگونه می توان آنها را به یک محیط مانند فرش ترجمه کرد تا حرکت چشم را در پاسخ به محیط طبیعی تقلید کند.

تحقیق پشت کف از گروه Mohawk را ببینید:

https://www.youtube.com/watch؟v=XDHbiqvullQ

نشان داده شده است که در نتیجه طرحهایی که از الگوریتم جمع شده اند ، استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و به سلامت عمومی سرنشینان کمک می کنند. و نیازی به ذکر نیست ، آنها فرش های زیبایی هستند.

مجموعه کف آرامش دهنده Mohawk که در NeoCon دیده می شودبنابراین ، آنچه من در مورد این مجموعه بسیار دوست داشتم فقط این نیست که این مجموعه با اوفلیا و طراحی مبتنی بر شواهد به روندهای فعلی گره خورده است ، اما در نهایت آنچه 13 و 9 و Mohawk موفق به انجام آن شده اند ایجاد یک محصول است که تأثیر کمی در آن دارد سلامتی انسان.

و مفاهیم آن بسیار گسترده است. نمی توانم تعجب کنم که این محصول در یک محیط مراقبت های بهداشتی یا حتی در محیط هایی که افراد اوتیسم اوقات خود را می گذرانند چه کاری می تواند انجام دهد ، زیرا احساس می کنم تأثیر فوق العاده ای نیز روی آنها خواهد داشت.

من فقط فکر کردم که این یک برنامه بالقوه خارق العاده برای این محصول است.

بنابراین ، اگر صحت ادعاهای مربوط به اثر آرام بخش این الگو و این فرش بر روی مردم ثابت شود ، به نظر می رسد کاربردهای این علم بسیار گسترده است. و این برای من واقعاً هیجان انگیز است.

[Related: 5 Need-to-Know Carpet Trends]

بنابراین ، به همین دلیل است که من این پادکست را بر روی یک محصول خاص متمرکز می کنم تا آزمایش روز معمول. از آنجا که من فکر می کنم اگر Mohawk و خدمه واقعاً روی چیزی باشند ، این می تواند یک بازی ساز برای صنعت باشد.

این بدان معنی است که طراحی مبتنی بر شواهد فقط ایده والایی نیست که همه ما در مورد آن صحبت می کنیم و امیدواریم از نظر تأثیری که طراحی بر سرنشینان دارد ، کمی بیشتر از شواهد حکایتی وزن داشته باشد.

این نوع رویکرد به طراحی محصول می تواند واقعاً نحوه تفکر و طراحی محصولات را با هم متحول کند.

زیرا اگر واقعاً به قدرت طراحی برای تغییر جهان اعتقاد داشته باشیم ، باید بتوانیم پشت سر آن با بیش از پیشنهادهای مبهم درباره بهبود زندگی مردم بایستیم.

ما به تحقیقات مبتنی بر شواهد نیاز داریم که نظریه هایی مانند بیوفیلی را عمیقاً و با انتقاد می داند و این مفاهیم را به الگوهای قابل اندازه گیری و زیبایی تبدیل می کند که توجه ما را به خود جلب می کند و باعث می شود احساس بهتری نسبت به مکان های زندگی خود داشته باشیم.

خوب ، فعلاً همین است. اما این هفته برای دریافت اطلاعات بیشتر با NeoCon در ارتباط باشید و برای پوشش گسترده به وب سایت ما مراجعه کنید. و ممنون که همه را گوش دادید.

[End transcript]

دو مقاله انتخاب شده برای مطالعه بعدی:

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *