حسگرهای هوشمند برای نظارت بر پاکت ساختمان

0


یک فناوری جدید نظارتی می تواند با عایق بندی ساختمان یکپارچه شود و با فعال سازی اجزای خاص نمای ساختمان به بهینه سازی صرفه جویی در انرژی کمک کند.

این سیستم که به عنوان بخشی از پروژه اروپایی سیستم نمای بهره وری چند منظوره انرژی (MeeFS) توسعه یافته است ، به طور مداوم عوامل مربوطه مانند جهت گیری آفتاب برای پانل های فتوولتائیک و تغذیه آب برای سقف های گیاهی را کنترل و بهینه می کند.

یک مزیت عمده در روش جدید محققان این است که نظارت به صورت مداوم و خودکار است ، به این معنی که مداخله انسان فقط در مواردی ضروری است که سیستم با مشکلی روبرو شود. علاوه بر این ، تمام واحدهای فعال در سیستم ها در ارتباط دائمی هستند تا وضعیت منطقه خود را گزارش دهند ، به این معنی که اپراتورهای ساختمان فقط باید اطلاعات را به صورت دوره ای بررسی کنند تا از عملکرد صحیح اجزای تأسیسات اطمینان حاصل کنند.

این فناوری مقیاس پذیر از الگوریتمی برای محاسبه شرایط خاص و نیازهای ذاتی هر یک از سایت های ساختمانی استفاده می کند. این اطلاعات با داده های عملکرد پایه مقایسه می شود تا به FMS کمک کند تا عواملی را که باعث مصرف بیش از حد انرژی می شود درک کند و همچنین معیاری برای درک توانایی ها و محدودیت های سیستم ارائه دهد.

ماركین بوكات ، متخصص توسعه فعالیت های سیستم كنترل در شركت تحقیق و توسعه Ska Polska ، می گوید: “نكته طراحی مدولار این است كه می توان طرح نما را متناسب با ساختمان خاصی تنظیم كرد.”

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *